Reklamačné podmienky
internetového obchodu (e-shopu)
neoddeliteľná súčasť
všeobecných obchodných podmienok
1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u
predávajúceho a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
2. Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na
všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je
pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane
spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok.
Ak si kupujúci objednal použitú vec a bol o tom kupujúci informovaný,
záručná doba je 12 mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa
v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok
a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky.
3. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej
spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne,
v deň jeho prevzatia.
4. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne
u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
5. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným
užívaním:
1. k vade došlo mechanickým poškodením
výrobku spôsobeným kupujúcim,
2. nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom,
spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
3. používaním tovaru v podmienkach, ktoré
neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi
prirodzeného prostrediu tovaru podľa návodu,
4. zanedbaním starostlivosti a údržby
o tovar,
5. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
6. používaním tovaru v rozpore
s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami,
technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením
záručných podmienok.
6. Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri
živelnej pohrome.
7. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie
tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné
považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba jej minimálnej trvanlivosti
alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas. Doba minimálnej
trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo obdobná doba je uvedená
na tovare ak takémuto označeniu tovar podlieha.
8. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie
avšak nie na dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je
potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru
a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku.
K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru)
a popis vady alebo odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný
formulár spolu s dokladom o kúpe. (http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/reklamacia.pdf).
Reklamáciu odporúčame zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne (nie formou
e-mailu).
9. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu
potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň
uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu, najneskôr
však momentom, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatiu predmetu
reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez
zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení
reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
10. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď,
v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení
spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď,
v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie
reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po
uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od
kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na
výmenu tovaru za nový.
11. Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
1. ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má
kupujúci právo, aby táto bola bezodplatne, včas a riadne odstránená,
pričom táto vada musí byť odstránená bez zbytočného odkladu,
2. kupujúci môže namiesto odstránenia vady
požadovať výmenu veci, alebo sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti ak
tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo
závažnosť vady,
3. predávajúci môže namiesto odstránenia vady
vymeniť vadnú vec za bezvadnú vec, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti,
4. ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť
a ktorá bráni riadnemu používaniu veci má kupujúci právo na výmenu veci
alebo na odstúpenie od zmluvy. Také isté právo ma kupujúci v prípade ak
síce ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať,
5. ak ide o iné neodstrániteľné vady, má
kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
12. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie
odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny
tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie,
pričom kupujúci potvrdzuje osobné prevzatie resp. je dokladom aj potvrdenie
prepravného podniku v prípade ak kupujúci osobne nepreberá reklamáciu..
13. Reklamácia sa považuje za vybavenú ak sa skončí reklamačné konania
odovzdaním reklamovaného tovaru (jeho výmenou, opravou) vrátením kúpnej ceny
tovaru, poskytnutím primeranej zľavy alebo odôvodneným zamietnutím.
O výsledku reklamačného konania je spotrebiteľ informovaný v zákonnej
lehote.
14. Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri
preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa
tovar pri preprave môže poškodiť. Odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar
a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi
prehlasujete, že obal je nepoškodený.
15. Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných
obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek
meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia predávajúceho.
Zabezpečíme čo najkvalitnejšie služby, pred každou montážou zrealizujeme obhliadku u zákazníka.
Servis klimatizácií je nevyhnutnou podmienkou pre ich bezprob- lémové fungovanie a dlhú životnosť.
Vyberte si klimatizáciu podľa triedy. Poznáme tri základné triedy klimatizácií (nízku, strednú, vysokú).